Honda CR-V e:FCEV – Hidrogenul la putere

0
559

Honda CR-V e:FCEV este singurul vehicul electric plug-in cu pilă de com­bus­tie cu hidrogen fabricat de producătorul japonez pe tărâm american.

Chiar dacă inițialele sună foarte codat este vorba, totuși, despre un model CR-V aflat acum la a șasea generație, dar electric. Mai exact, cu pilă de combustie cu hidrogen. Devenit în fapt un CUV (Crossover Utility Vehicle) compact, care promite o autonomie de peste 430 km, CR-V e:FCEV combină un sistem complet nou cu celule de combus­tie fabricat în SUA. Ideea este că dispune și de modul de încărcare plug-in care oferă la rândul său până la 50 km autonomie prin oraș, dar combinat cu flexibilitatea realimen­tă­rii rapide cu hidrogen pentru călătoriile mai lungi.

Construit la Centrul de producție de performanță al Honda din Marysville, Ohio, CR-V e:FCEV este „deținătorul” celei de-a doua generații a Honda Fuel Cell Module. Dezvoltat în colaborare cu General Motors (GM), noua generație Honda Fuel Cell Module va reduce cos­tul de fabricație cu două treimi în comparație cu sistemul cu celule de combustie de pe Honda Clarity. Această reducere semnificativă a costurilor a fost realizată prin diferite măsuri, inclusiv adoptarea de materiale inovatoare pentru electrozi, structură avansată de etanșare a celulelor de combustie, simplificarea echipamentelor de susținere și îmbunătățirea productivității acestora. În plus, durabilitatea sistemului s-a dublat prin folosirea unor materiale rezistente la coroziu­ne, eliminarea controlată a deteriorării, iar comportamentul la temperaturi scăzute a fost, de ase­menea, îmbunătățit semnificativ.

Confortabil și sportiv

Japonezii spun că Honda CR-V e:FCEV oferă o experiență de condus „sportivă, antrenantă și rafinată” prin interme­diul singurului motor montat în față, care dezvoltă 174 CP și un cuplu motor maxim de 310 Nm, suficienți, zic ei, pentru o accelerare rapidă și eficientă.

Apoi, inginerii Honda au optimizat structura și suspensia CR-V e:FCEV pentru obținerea aceleiași expe­ri­ențe de conducere sportivă și rafinament de vârf ca la celelalte versiuni CR-V. În comparație cu variantele CR-V turbo și hibrid, rigiditatea laterală a spatelui a crescut cu 10%, iar rigiditatea la torsiune s-a îmbunătățit cu 9%. Suspensia frontală tip MacPherson și cea spate, multilink, au fost complet reajustate cu arcuri specifice, amortizoare sensibile la ampli­tu­dine și bare stabilizatoare față și spate pentru optimizarea capacității de răspuns la rularea pe diferite tipuri de drum, menți­nând în același timp o deplasare lină. Partea bună este că șoferul își poate persona­li­­za experiența de condus cu ajutorul a patru moduri selectabile: Normal, Eco, Sport și Zăpadă.

Design distinct

Față de modelele CR-V turbo și Hibrid designul exterior al Honda CR-V e:FCEV iese în evidență prin noi panouri de caroserie în fața stâlpilor A, design unic pentru hayon și jante negre, de 18 inchi, cu 10 spițe.

Caracteristicile standard includ platforma de conectare HondaLink® cu capabilități extinse, inclusiv informații despre stația de hidrogen, pe lângă datele de încărcare și alimentare.

Iar partea tare este că în platforma de alimentare Honda există o priză de 110V (tensiunea casnică la americani) care poate furniza putere până la 1.500 de wați transformând CR-V e:FCEV într-o sursă de energie curată capabilă să alimenteze electrocasnice mici, aparate de aer condiționat portabile, scule electrice, echipamente de camping și multe altele.

Honda CR-V Hybrid Racer: Visul casnic pentru curse

TEST: Honda CR-V Hybrid – Simbioză perfectă

Honda CR-V, fără motorizare diesel

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi × 6 =