Jaguar XJ 3.0 V6 LWB: felina care nu ucide, ci încântă

0
61

 

jaguar xjCe are în comun sedanul Jaguar XJ LWB (Long Wheelbase, adică cu ampatament lung) de peste 90.000 euro cu cea mai mică și mai ieftină mașină din lume, Tata Nano? Ei bine, ambele au câte patru roți, câte un motor și câte o cutie de viteze, dar au și același proprietar, corporația indiană Tata Motors, care a cumpărat Jaguar și Land Rover de la Ford, în 2008. Și am spune că pare un pic ironic faptul că o companie din India, pe vremuri o colonie oprimată a Regatului Unit, a ajuns să dețină două dintre cele mai importante mărci auto britanice. După 2008, a existat chiar teama că noul proprietar va încerca să altereze cumva caracterul Jaguar, întotdeauna asociat cu luxul și sportivitatea. Dar, până acum, temerile au fost neîntemeiate. În timp ce ce Ford a reușit să rezolve multe dintre problemele de calitate a fabricației cu care s-a confruntat Jaguar în anii ’80-’90, în ultimii șapte ani, sumele mari investite de Tata au făcut ca marca britanică să rămână un important producător de mașini elegante și performante, cu o gamă de modele ce începe să (re)câștige tot mai mulți fani.

Iar o piață importantă, cea mai importantă, de fapt, pentru Jaguar este cea din SUA, unde versiunile XJ cu ampatament mărit (+12,5 cm față de modelul standard) sunt foarte căutate. Așa că, introducerea unui nou motor în gamă, un V6 turbo de trei litri, pe benzină, de 340 CP și 450 Nm cuplu maxim, a stârnit imediat interesul publicului, dar și al jurnaliștilor. Trebuie precizat că noutatea este strict pentru americani, pentru că, în Europa, acest model este disponibil de la sfârșitul anului 2012. Cei de la The Auto Channel, post TV dedicat lumii auto din SUA, ce emite pe internet, au testat, nu foarte în amănunt, e adevărat, varianta Jaguar XJ 3.0 V6 AWD Portofolio LWB, AWD însemnând tracțiune integrală, iar Portofolio este versiunea de vârf, ce costă, la ei, peste 91.000 dolari (la noi se apropie de 96.000 euro), dotările opționale cele mai importante cu care a fost echipat modelul testat fiind jantele de 20 inci și ecranul tactil de 12,3 inci diagonală al centrale multimedia (standard, LCD-ul este de opt inci).

Jurnaliștii americani s-au declarat încântați de spațiul uriaș pe care îl oferă mașina la interior, de scaunele încălzite și ventilate și de finisajele din piele naturală, lemn și metal.

jaguar xjDar, entuziasmul le-a fost stârnit de felul sportiv și sigur în care rulează Jaguar XJ LWB, atunci când transmisia automată ZF cu 8+1 rapoarte este setată în modul S (schimbă vitezele în timpi mai scurți), dublat de nivelul Dynamic, care întărește suspensiile și face ca accelerația să răspundă mai rapid (la testul de demaraj 0-100 km/h au obținut un timp de 6,2 secunde). Punctele de minus pe care le-au găsit sunt spațiul îngust de acces la cele două locuri din spate, din cauza liniei joase a acoperișului, portbagajul adânc, dar nu prea înalt, fapt ce creează probleme atunci când se încarcă valize mari și meniul centrului de infotainment, un pic prea complicat și nu tocmai intuitiv. (click pentru video)

Articolul precedentPrimul BMW electric, detaliat într-un video
Articolul următorAudi Matrix: puterea luminii
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 + unu =