Mașina Prințesei Diana, scoasă la vânzare

0
72

Mașina Prințesei Diana va fi vândută la licitație. Este vorba de un Audi decapotabil folosit foarte des de Prințesa Diana. Mașina a fost fabricată în anul 1994 și Diana a călătorit la volanul ei aproape 4.000 de mile.

Tabloidele britanice au criticat-o dur la vremea respectivă și au spus că automobilul cu două locuri, de culoare verde, nu este potrivit pentru un personaj din familia regală. Mai mult, jurnaliștii îi reproșau pentru că și-a ales o mașină fabricată de un producător german și susțineau că ar fi fost normal să-și aleagă un automobil fabricat în Marea Britanie. Diana a fost de multe ori fotografiată în trafic, iar lângă ea se aflau cei doi copii: Harry și William.

Prințesa a vândut mașina la scurt timp după divorțul de Prințul Charles și de atunci a mai avut patru proprietari. Casa de licitații care încearcă acum să vândă mașina a anunțat că evenimentul va avea loc chiar pe data de 19 mai 2018, chiar ziua în care Prințul Harry se însoară cu Meghan Markle la Castelul Windsor. „Suntem onorați să oferim spre vânzare acest cabriolet. Este cu adevărat o piesă excepțională din istoria auto”, a spus unul dintre reprezentanții casei de licitații.

„Ladi Di” s-a stins din viața pe data de 31 august 1997 în urma unui accident de mașină. „Prințesa Inimilor” se afla cu iubitul său Dodi Al-Fayed într-un Mercedes S280 care s-a făcut praf după ce șoferul limuzinei ar fi încercat să scape de mașinile de paparazii care se aflau pe urmele sale. Trei anchete au avut loc după acest tragic eveniment. Poliția franceză a stabilit că accidentul ar fi avut loc din cauza neglijenței șoferului. Curtea Supremă Britanică a ajuns la concluzia că Diana și Dodi au fost victimele unui ”asasinat ilegal”, cauzat de „uriașa neglijență” a șoferului Henri Paul, pe fondul urmăririi mașinii de către faimoșii paparazzi. Milionarului egiptean Mohamed Al-Fayed, tatăl lui Dodi, a bănuit că a fost vorba de un atentat terorist, dar Poliția Metropolitană Britanică a infirmat aceste suspiciuni.

Ultima variantă a fost lansată de trei jurnaliști francezi care au investigat cazul cu mare atenție. Pascal Rostain, Bruno Mouron și Jean-Michel Caradec’h au scos pe piață lucrarea ”Qui a tue Lady Di?” (”Cine a ucis-o pe Lady Di?”) și au povestit că șoferul mașinii lua medicamente care să-l ajute să învingă dependența de alcool, dar în urma analizelor s-a stabilit că, în ziua respectivă, băuse zdravăn. Conform celor trei, ”Mercedesul S280” în care se afla Diana, Prințesă de Walles, era o „bombă pe roți”. Mașina fusese implicată într-un accident destul de urât și toată lumea a fost foarte surprinsă că turismul a fost reînscris în circulație. Un specialist a spus că „mașina era bună de dat la fiare vechi”.

Unicul supraviețuitor al tragediei a fost bodyguardul Trevor Rees-Jones, pe atunci în vârstă de 30 de ani, grav rănit la cap. Pentru reconstituirea feței a avut nevoie de 150 de piese din titan.

Articolul precedentOul electric
Articolul următorMotorul V8: Teoria cilindrilor în limba germană
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sapte + = 16