McLaren Artura Spider – Experiențe în aer liber

0
155

La doi ani după lansarea coupeului Artura, McLaren a dezvăluit și o versiune cu acoperiș retractabil botezată „Spider”. Este prima decapotabilă cu motor hibrid a constructorului britanic, dar cu un plus de putere și, evident, de tehnologie în stil propriu.

Iar începutul tehnic este făcut cu arhitectura McLaren Carbon Lightweight (MCLA) care îi oferă decapotabilei o platformă sigură, fără pierderi de rigiditate atunci când acoperișul fix este îndepărtat. Însă, în ciuda goanei după reducerea masei în favoarea dinamicii, apare un surplus de 62 kg față de coupe, justificat de „hard top”-ul retractabil acționat electric. Așa că masa uscată a ajuns acum la 1.560 kg, una dintre cele mai scăzute, totuși, din gama sa.

British tech

Dincolo de nucleul monococă din fibră de carbon, MCLA încorporează structuri de impact din aluminiu, inclusiv cea din spate care găzduiește grupul de propulsie hibrid. O arhitectură electrică inovatoare Ethernet face, de asemenea, parte din MCLA, reducând cablarea cu 25% și odată cu aceasta și greutatea proporțională.

Însă componenta centrală rămâne „hard top”-ul retractabil. În sine, este un panou din fibră de carbon și compozit, dar poate fi configu­rat și ca un panou din sticlă electrocromatică care, prin atingerea unui buton, poate să lumineze cabina sau să blocheze mai mult de 99% din lumina soarelui. McLaren a adoptat tehnologia avansa­tă Suspended Particle (SPD) pentru această caracteristică a lui Artura Spider, reducând și mai mult transferul de căldură în cabină când „sticla” se află în modul cel mai întunecat. Atunci mai mult de 96% din energia solară este blocată ajutând la menținerea temperaturii scăzute în cabină.

Și, ca să-și justifice greutatea adăugată Spiderului, sistemul Retractable Hard Top (RHT) este acționat foarte silențios de opt motoare electrice. Comanda este poziționată deasupra capului în interiorul cabinei sau se poate face de la cheia vehiculului atunci când mașina este staționată. Cât durează acționarea sa? 11 secunde!

Forță suplimentară

Pentru McLaren Artura Spider grupul motopropulsor hibrid a fost recalibrat cu 20 CP suplimentari de la motorul cu ardere V6 preluat de la Artura, puterea totală având acum 700 CP. Puterea mărită este concentrată de la 4.000 rpm și până la linia roșie de la 8.500 rpm, oferind un „crescendo” de adrenalină în timpul accelerării. Valoarea maximă a cuplului rămâne la 720 Nm, livrarea sa fiind optimizată prin modificări minore ale cartografierii electronice.

Motorul pe benzină M630 de 3,0 litri cu carter uscat din aluminiu, care atinge acum peste 200 CP pe litru, este extrem de compact și ușor. La doar 160 kg, cântărește cu 50 kg mai puțin decât un McLaren V8 și este semnificativ mai scurt. Dimensiunile sunt făcute posibile de designul blocurilor de cilindri dispuși în unghi V la 120 de grade care ajută, de asemenea, la obținerea unui centru de greutate scăzut.

Răspunsul și puterea lui Artura V6 sunt completate de un motor electric cu flux axial  compact. Situat în carcasa transmisiei acesta generează 95 CP și 225 Nm care înseamnă cu o densitate de putere per kilogram cu 33% mai mare decât sistemul utilizat în hypercarul emblematic McLaren P1.

La rândul său motorul electric este alimentat de un pachet de baterii, care cuprinde cinci module litiu-ion, ofe­rind o capacitate de energie utilizabilă de 7,4 kWh și o autonomie crescută a EV de 33 km.

În general, componentele hibride compacte ale lui Artura, inclusiv acumulatorul de 88 kg și mo­to­rul electric de 15,4 kg, adaugă doar 130 kg la greutatea totală, o realizare care este esențială pentru ca Spider să atingă cele mai bune valori de greutate din clasa sa.

Cifrele oficiale ale lui McLaren Artura Spider arată că sprintul 0-100 km/h se face în 3,0 secunde, 0-200 km/h în 8,4 secunde și 0-300 km/h în 21,6, iar viteza maximă a fost limitată la 330 km/h.

Iar dacă valorile tehnice vă inspiră să vă cumpărați un McLaren Artura Spider să știți că nu aveți nevoie „decât” de 260.000 euro pentru versiunea de bază. Cu taxe.

Vă recomandăm și:

McLaren P1: Hypercarul original

McLaren M50 Artura: King Artura

Gordon Murray Automotive T.50: McLaren F1 la puterea a doua

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 1 = doi