Mercedes-Benz Special Trucks a făcut un pas important spre reducerea emisiilor cu primul vehicul pentru realimentarea avioanelor, complet electric, bazat pe camionul de uz urban Mercedes-Benz eEconic.
Constructorul german spune că Mercedes-Benz eEconic poate fi perfect adaptat, de exemplu, cerințelor de gestionare a deșeurilor industriale, precum așa-numitul camion cu podea joasă. Alături de o înălțime totală de 2,8 metri, cele două motive au atârnat greu în balanța deciziei pentru folosirea sa ca platformă pentru o cisternă de reumplere a rezervoarelor de avion, tocmai pentru că poate trece cu ușurință pe sub aripile acestora. Acest lucru îi permite echipei de realimentare cu carburant să opereze direct sub rezervoarele aeronavei, care sunt situate chiar în aripi. Iar acționarea complet electrică a întregului vehicul reduce zgomotul și generarea de căldură și nu emite nici CO2, nici particule. Este atuul care le aduce beneficii angajaților din imediata vecinătate a vehiculelor.
Adaptarea la noile cerințe
Parbrizul panoramic al cabinei „DirectVision” și poziția joasă a scaunului șoferului din Mercedes-Benz eEconic permit un unghi larg de vizualizare în timpul apropierii de aeronavă, oferind o vizibilitate excelentă către diverșii participanți la trafic de pe platforma aeroportuară. Cu parbrizul Thermocontrol încălzit, vizibilitatea rămâne relativ bună, mai ales în condiții meteorologice nefavorabile. La rândul lor, ușile care acoperă întreaga înălțime a cabinei asigură o vizibilitate fără niciun fel de obstacole.
Designul cabinei și numeroasele caracteristici de siguranță deja familiare de la utilizarea variantei eEconic pentru șosea, îi permit vehiculului de realimentare, care are o lungime de 18,50 metri, să poată opera instalat în mijlocul oamenilor și al utilajelor din aria platformei aeroportului. Pe lângă sistemele inteligente de asistență în siguranță, cum ar fi asistența la frânarea de urgență (Active Brake Assist) de generația a cincea, există și un senzor instalat în protecția împotriva coliziunilor laterale la nivelul bateriilor.
Platforma electrică are o axă cu o unitate de propulsie integrată, precum și două motoare electrice care generează 330 kW de putere continuă. La frânare, energia electrică este recuperată și trimisă înapoi în baterii contribuind astfel la creșterea timpului de funcționare al vehiculului în timpul operațiunilor de realimentare.
Operativitatea ca scop
Bateriile lui Mercedes-Benz eEconic pot fi încărcate până la 160 kW, deoarece pompa din corpul rezervorului se alimentează direct din bateriile vehiculului. Prin urmare, un singur proces de încărcare va asigura alimentarea cu energie atât a vehiculului, cât și a caroseriei. Acest lucru simplifică în mod semnificativ logistica în comparație cu conceptele mai vechi de vehicule, care necesitau combustibil fosil pentru funcționare, în timp ce caroseria era alimentată electric separat.
Rezervorul are o capacitate de 40.000 de litri și poate alimenta o gamă largă de aeronave. Se folosește direct de energia electrică a bateriilor care alimentează și vehiculul. Acest concept de acționare directă a pompei este unic în realimentarea aeronavelor pentru că folosește direct de energia electrică a bateriilor care alimentează și vehiculul. Iar o singură oră, ca timp efectiv de încărcare, este suficientă pentru ca vehiculul și rezervorul să fie utilizate în operațiuni de handling la sol fără întreruperi. Cu un volum de debit de 1.500 litri pe minut, o aeronavă charter obișnuită poate fi alimentată complet în mai puțin de 20 de minute, deși acest lucru este rareori necesar, deoarece rezervoarele aeronavelor nu sunt, de obicei, complet goale și, din motive de greutate, nici complet pline.
Iar pentru afișarea informațiilor relevante pentru Mercedes-Benz eEconic, cum ar fi starea de încărcare a bateriilor, autonomia rămasă, nivelul de umplere a rezervorului de combustibil sau consumul de energie se folosește o interfață de utilizator partajată pe afișajul din cabina șoferului.
Vă recomandăm și: