Porsche – Între metavers și realitate

0
203

Porsche încearcă să răspundă la o întrebare pertinentă pentru vremurile actuale. Cine sunt mai aproape de realitate: dezvoltatorii de vehicule sau jucătorii de racing games?

Ideea este că grafica jocurilor a evoluat atât de mult și este atât de realistă încât a ajuns să fie folo­sită chiar și în dezvoltarea automobilelor. La urma urmei, există un lucru pe care jucătorii și dezvol­tatorii de automobile îl au în comun. Vor să transfere realitatea în lumea virtuală cât mai detaliat posibil, unii ca să se simtă ca într-o mașină adevărată în timp ce joacă, iar alții ca să testeze noi funcții ale vehiculului cu ajutorul simulărilor.

Cine câștigă aici?

Iar răspunsul la această întrebare este „depinde”. Chiar dacă jocurile pe calculator de astăzi se apro­pie foarte mult de performanțele de conducere ale mașinilor de curse reale, inginerii au totuși o mai bună înțelegere a fizicii conducerii și a proprietăților sistemelor standard, cum ar fi ABS sau ESP. Dar, chiar și așa, reacția și feeling-ul diverselor sisteme sau componente auto sunt dificil de transpus în lumea jocurilor. De exemplu, comportamentul anvelopelor este greu de replicat, motiv pentru care producătorii de jo­curi tind să folosească modele de anvelope generale.

„Unii producători de jocuri pe calcu­lator fac, totuși, eforturi mari pentru crearea asemănărilor dintre replicile digitale cu originalele”, spune Sebastian Hornung, CEO al filialei Porsche OverTake. „De exemplu, o companie din Italia a căutat prin pro­to­coalele de curse din anii ‘70 pentru recrearea modelelor Porsche 917 și Porsche 956 pentru computer pe parcursul unor luni de muncă minuțioasă.”

Mașinile în metavers?

Dezvoltarea automobilelor s-ar putea, de asemenea, să treacă din ce în ce mai des către lumea virtuală în viitor. Mai mult, când vine vorba de aspectul mașinilor din cursele digitale, Porsche îi ajută pe dezvoltatorii de jocuri. Aceștia primesc modele 3D ale vehiculelor actuale de la construc­torul de mașini sport. Dacă este necesar, pot măsura dimensiunile mașinilor de curse istorice din Muzeul Porsche prin scanare laser și chiar pot înregistra sunetul acestora.

„Deoarece producătorii de jocuri folosesc întotdeauna cele mai recente motoare grafice, este posibil ca modelele pe care le creează să arate un pic mai bine”, completează Hornung.

În definitiv, folosirea scanărilor laser detectează cele mai mici denivelări. Pe pistă, gamerii și șoferii practic sunt umăr la umăr. Acest lucru este urmarea faptului că atât producătorii de jocuri, cât și inginerii apelează la furnizori de servicii care pot folosi scanări laser pentru detectarea chiar și a celor mai mici denivelări de pe suprafața drumului. Dezvoltatorii de vehicule lucrează, de asemenea, cu același nivel ridicat de precizie pe drumurile obișnuite, cum ar fi autostrăzile, și care sunt măsurate exact la milimetru pentru zonele de modelare a traseului. Totuși, astfel de date nu sunt, în general, disponibile pentru producătorii de jocuri.

Vă recomandăm și:

Ultimul Porsche 911 (tip 993), vândut pentru o sumă impresionantă

Porsche sărbătorește legendarul Transfăgărășan

Porsche – Puma vintage

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase − 2 =