Hyundai Motor Company și Kia Corporation și-au orientat atenția spre noi stadii ale mobilității dezvăluind noul design al robotului de livrări botezat DAL-e Delivery.
Coreenii spun că robotul este gata să revoluționeze serviciile de livrare autonome de interior. Practic, DAL-e Delivery este o variantă îmbunătățită a robotului de livrare apărut în decembrie 2022, dar cu performanțe mai bune, mai ales în medii interioare complexe cum sunt birourile, restaurantele sau centrele comerciale.
Design adaptat
Partea cu îmbunătățirea designului este mai degrabă un punct de vedere personal al constructorului dacă se referă la forma efectivă, robotul de acum fiind foarte „pătrățos” în comparație cu forma rotunjită a celui anterior. Dar, pentru sporirea stabilității în timpul deplasării, DAL-e Delivery are centrul de greutate amplasat foarte jos, iar senzorii sunt integrați discret, aspectul sofisticat asemănător metalului conferindu-i o estetică considerată premium.
Dimensiunile sale sunt mai mici decât versiunea anterioară, un atu funcțional potrivit pentru spațiile înguste, însă volumul interior de încărcare a devenit mai mare. Poate stoca 16 cești de cafea și are o masă maximă de transport de 10 kg, oferind soluții convenabile de livrare inclusiv pentru pachete voluminoase și grele. În plus, lumina subtilă din interiorul spațiului de depozitare permite recunoașterea cu ușurință oricărui obiect sau articol transportat. Când ușa se deschide, tava de depozitare iese înainte, permițând utilizatorilor să-și încarce și să scoată extrem de facil articolele.
Mobilitate autonomă
DAL-e Delivery se bazează pe patru module Plug & Drive (PnD), fiecare modul fiind o soluție de mobilitate care combină un motor cu direcția, suspensia, sistemul de frânare și cu senzorii de recunoaștere a mediului. De asemenea, suspensia îmbunătățită a robotului îi permite o deplasare constantă peste eventualele denivelări din podea asigurându-i astfel „un mers” stabil.
Poate accelera până la 1,2 m/s și mulțumită tehnologiei avansate de conducere autonomă recunoaște obstacolele și navighează cu ușurință în zonele aglomerate. Partea tare este că se poate deplasa la toate etajele unei clădiri interferând perfect cu sistemul de control al liftului și al ușilor. În plus, pentru o livrare rapidă își poate crea rute optime în timp real.
Când robotul ajunge la adresă recunoaște destinatarul cu ajutorul unei camere de înaltă rezoluție. Utilizând tehnologia avansată de identificare facială AI dezvoltată de Hyundai Motor și Kia’s Robotics Lab, ușa se deschide automat, fără să fie nevoie ca destinatarul să introducă vreo parolă. Ideea este că tehnologia de recunoaștere facială este certificată oficial de Korea Internet and Security Agency pentru acuratețea sa de 99,9%.
Dacă cineva dorește să afle care este starea serviciului pe care DAL-e Delivery îl prestează, o poate face cu ajutorul afișajului de înaltă rezoluție de 11,6 inci din dotare. Ecranul arată informații esențiale, cum ar fi destinația și starea de funcționare, permițând utilizatorilor și celor interesați să înțeleagă în mod intuitiv stadiul activității robotului. În plus, expresiile faciale animate afișate pe ecran sporesc gradul simpatie al clienților.
Vă recomandăm și: