Hyundai a prezentat oficial o versiune dedicată competițiilor sportive pentru modelul electric Ioniq 5. Pe numele său complet Ioniq 5 eN1 Cup, modelul dispune de 650 CP și va concura într-un nou campionat numit FIA eN1.
Derivat direct din modelul de stradă Hyundai Ioniq 5 N, noul model de curse este dedicat unei noi competiții pentru automobilele electrice. Ca și modelul de stradă, noul Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup utilizează două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte, dar cu o putere totală de 650 CP.
Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup
Pentru alimentarea celor două motoare electrice, Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup utilizează o baterie de 84 kWh. Datorită arhitecturii pe 800V folosită de modelul Ioniq 5, o încărcare rapidă de la 10 la 80% se poate face în 18 minute în cazul alimentării la o stație de 250 kW.
Masa totală a modelului de competiție este de 1970 kilograme (cu aproximativ 200 kilograme mai puțin față de modelul de stradă).
Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup dispune de o serie de modificări specifice modelelor de competiție: spoiler față de dimensiuni mari cu elemente aerodinamice, aripi evazate pentru a putea adăposti roțile mai late și eleronul aerodinamic spate reglabil. Jantele speciale au diametrul de 18 inchi și sunt ”încălțate” cu anvelope slick.
Dotări specifice
Modelul dispune de roll-cage pentru protecția pilotului și de un sistem de siguranță ce întrerupe alimentarea cu energie electrică în cazul unui accident. Modelul a păstrat și simulatorul de sunet pe care îl regăsim și pe varianta de stradă.
Noul Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup Car își va face debutul pe circuit chiar în data de 27 aprilie, urmând să concureze într-o nouă serie dedicată mașinilor electrice. 10 etape sunt prevăzute pentru acest sezon.
Vă recomandăm și:
Hyundai Ioniq 5 facelift: schimbări minore de design și baterie mai mare