Vânzările Dacia au crescut în Europa. Cifrele oficiale

0
127

Specialiștii prognozau un an greu pentru piața auto, în special pentru cea din Europa. Doar că primele rezultate nu arată deloc rău și arată că numărul înmatriculărilor de mașini noi a crescut. Vânzările Dacia au și ele un plus de 3%.

Dacia a înregistrat o creștere cu 3% a vânzărilor de pe piața europeană în primul trimestru al anului 2024

Dacia continuă să câștige tot mai mult teren pe piața europeană și în pofida unor previziuni destul de sumbre privind acest domeniu, producătorul de la Mioveni a înregistrat o creștere de 3% a vânzărilor pe piața europeană. Datele cele mai recente furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile se referă la rezultatele de pe primele trei luni ale anului 2024, comparate cu cele din perioada similară de anul trecut.
Constructorul din România a comercializat 146.869 de mașini.

În același timp, înmatriculările de mașini noi în Europa au crescut cu aproape 5% în primele 3 luni. În acest calcul au fost incluse cifrele din țările din Uniunea Europeană, EFTA și Marea Britanie și se spune că au fost vândute 3.395.049 de mașini.

Aceste cifre sunt deosebit de bune în condițiile în care piața auto a înregistrat o scădere în luna martie, când au fost vândute 1.383.410 mașini, ceea ce s-ar „traduce” cu o scădere de 2.8% față de aceeași perioadă din anul 2023.

Grupul Volkswagen, pe primul loc în clasamentul mărcilor. Mașinile pe benzină au fost cele mai căutate în Europa

În ceea ce privește tipurile de motoare, mașinile cu motoare pe benzină au fost cele mai vândute în luna martie, cu un total de 491.892 de unități (-8.2%). Acestea au fost urmate de mașinile cu motoare hibride, care au înregistrat un avans de 15.4%, cu 423.993 de exemplare vândute în prima lună a primăverii. Piața mașinilor electrice a înregistrat o scădere de 11% în martie, cu 196.411 de mașini vândute, iar vânzările de mașini cu motoare diesel au scăzut cu 18.4%, fiind comercializate 139.826 de unități.

În ceea ce privește clasamentul mărcilor, Grupul Volkswagen domină topul. În luna martie, grupul german a vândut 323.773 de mașini (-6.6%), iar în primul trimestru a comercializat 827.568 de vehicule în Europa (+0.7%). Pe locul doi se situează Stellantis, cu 228.740 de mașini vândute în martie (-8.7%), respectiv 598.167 de vehicule comercializate în primele 3 luni (+4.2%).

Dacia ocupă locul trei în clasament, cu 52.993 de mașini vândute în luna martie, reflectând o scădere de 2.2% față de aceeași perioadă din 2023.

Clasamentul mărcilor este completat de: Grupul Hyundai-Kia (-5.6% în martie, -1.3% în primul trimestru), Grupul Toyota (+10.9% în martie, +11.8% în primul trimestru), Grupul BMW (-0.9% în martie, +11.8% în primul trimestru), Grupul Mercedes-Benz (+2.8% în martie, -2.2% în primul trimestru), Ford (-21.7% în martie, -15.9% în primul trimestru), Nissan (+19.3% în martie, +25.2% în primul trimestru), Volvo (+32.5% în martie, +31.7% în primul trimestru), Tesla (-34.9% în martie, -8.5% în primul trimestru), SAIC Motor (+8.5% în martie, +30.7% în primul trimestru), Suzuki (+19.9% în martie, +30.8% în primul trimestru), Mazda (-14.5% în martie, -11.7% în primul trimestru), Grupul Jaguar Land Rover (+13.6% în martie, +16.6% în primul trimestru), Honda (+64% în martie, +49.5% în primul trimestru) și Mitsubishi (+206.6% în martie, +157.5% în primul trimestru).

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 × = doisprezece