Volvo mizează pe verde

0
74

Volvo Trucks a prezentat un motor care îndeplineşte normele de poluare Euro 6. Faţă de motorul actual care respectă standardul Euro 5, emisiile de oxizi de azot au scăzut cu 77% iar cele de particule s-au înjumătăţit. Este vorba de motorul care propulsează mai mult de o treime din camioanele Volvo – D13, cu o putere de 460 CP şi 2300 Nm. Cerea de camioane cu motoare Euro 6 este încă scăzută din cauza costurilor ridicate generate de pachetele tehnologice înglobate în aceste motorizări astfel încât să poată îndeplini standardul Euro 6. Deşi din februarie 2012 se pot înmatricula camioane cu motoare Euro 6, abia peste 16 luni va deveni cerinţa obligatorie pentru vehiculele comerciale grele. Noul motor D13 este bazat pe motorul existent, Euro 5. Este păstrată configuraţia cu şase cilindri în linie şi tratamentul aplicat gazelor arse în sistemul de evacuare.

Filtrul de particule captează şi incinerează particulele microscopice pe care le recuperează din fluxul de gaze arse. Regenerarea lui se face automat. Recircularea gazelor arse (EGR) este folosită iniţial pentru creşterea temperaturii gazelor evacuate atunci când motorul e rece, temperatura optimă pentru derularea procesului fiind 250 °C. Spre deosebire de sistemul EGR convenţional care răceşte gazele evacuate pentru a reduce temperatura de funcţionare a motorului şi astfel nivelul emisiilor de oxizi de azot, sistemul EGR al motorului D13 Euro 6 este practic inactiv atunci când se circulă la viteze de croazieră. De aceea consumul de combustibil nu este afectat de procesul de regenerare al filtrului de particule la drum întins. Primul camion Volvo cu motorul D13 Euro 6 va fi livrat în primăvara lui 2013.

George Drugescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 − = patru