Zagato AGTZ Twin Tail – Dublă atitudine

0
192

Zagato, renumitul carosier italian, și-a dat mâna cu La Squadra, un dealer auto polonez de supercaruri, ca să reimagineze o mașină de curse franceză de la sfârșitul anilor ’60. Rezultatul se numește sec, Zagato AGTZ Twin Tail, și este o interpretare modernă a uneia dintre cele mai frumoase mașini de curse din cele vremuri, Alpine A220.

Premisele proiectului

Cine și-ar imagina că o colaborare italiano-poloneză poate avea ca subiect de creație o caroserie a unei mașini de curse… franceze. Bine, nu orice mașină, ci un Alpine, marcă de mare rezonanță în lumea motorsportului care există și la ora actuală sub tutela Renault. Dar, un episod din istoria în competiții a lui Alpine a fost A220, din perioada 1968-1970, care tocmai a fost reimaginat într-o viziune modernă limitată la doar 19 exemplare. Sunt mașini cu adevărat speciale, iar producția lor a început deja, prețurile fiind de la 650.000 euro cu taxe incluse.

Deci, ce-i cu A220? După cum am mai spus este succesorul unui alt mare „indicativ” campion, A210, dar care, în cazul de față, a avut o viață mai scurtă în competiții. A220 nu a excelat prin rezultate, dar a fost considerată o mașină cu adevărat frumoasă prin caroseria gen „long tail” folosită pe circuite largi de tipul LeMans. Partea tare a fost că, ulterior, „coada” a fost scurtată cu 30 cm pentru adaptarea modelului la circuite sau trasee mai întortocheate, adică cu o grămadă de viraje „strânse” în care manevrabilitatea juca un rol crucial. Aproape că se putea spune că erau două mașini în loc de una singură.

Cum adică AGTZ Twin Tail?

Zagato AGTZ Twin Tail este de fapt un omagiu adus acelui model Alpine 220, dar transformat într-un veritabil GT contemporan care combină două variante de caroserie într-una singură. Daaar… care poate fi modelată în funcție de opțiunile viitorilor posesori și care poate fi făcută în propriul garaj sau undeva pe drum, cu condiția să-și poată păstra în siguranță partea „mobilă”. Ideea este că transformarea nu mai este distructivă, ci este repetabilă, revenindu-se la starea de dinainte fără niciun fel de probleme în funcție de estetică sau necesități. Probabil că „găselnița” este opera celor de la Zagato pentru că nu s-au putut decide pe care dintre cele două variante de caroserie să o refacă, așa că le-au făcut pe ambele după principiul „două în una”. Adică Twin Tail. Partea delicată este că nu se menționează și cât de lesne poate fi făcută oprațiunea de schimbare a formei.

Despre partea cu „dedesubtul tablei” nu s-a pomenit mai nimic, însă este foarte probabil ca actualul A110 să fie baza tehnică. Adică ar fi vorba despre motorul de 1,8 litri cu patru cilindri în linie, evident turbo, care dezvoltă 300 CP și un cuplu motor maxim de 340 Nm, însă asta nu înseamnă că nu poate avea propriile specificații. Și încă ceva, despre interior nu s-a pomenit nimic.

Dar, Andrea Zagato, CEO Zagato, avea să aducă o rază de lumină asupra ineditului proiect: „Zagato a fost întotdeauna un constructor de automobile Gran Tourismo producând mașini de curse capabile, dar pe care le puteai folosi în fiecare zi pe șosea sau pe care le poți expune pe gazonul Concours of Elegance. Acesta este motivul din spatele denumirii AGTZ și a misiunii proiectului nostru”.(…) „Nu am vrut să facem o mașină de curse pură, deoarece tehnologia, aerodinamica și puterea s-au schimbat foarte mult față de anii ‘60. În schimb, am vrut să surprindem inspirația și inovația de design ale A220 shorttail și să creăm un Gran Turismo autentic în adevărata tradiție Zagato.” Și, ținând cont de cererile înregistrate pentru model, se poate zice că a reușit.

Vă recomandăm și: 

Alpine A310: Primul Alpine modern

Alpine: Revenirea la sursă

Agusta Zagato: Stil pe două roţi

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 + sase =