Dacia la Geneva

0
186

Constructorul național Dacia va fi prezent la ediția din acest an a Salonului Auto Internațional de la Geneva cu trei vedete intrate recent în portofoliu. Este vorba despre cea de-a treia generație Duster, faceliftul Dacia Spring și Sandrider, concurentul la rally-raidul Dakar de anul viitor.

Dacia Duster la un alt nivel

Cea de-a treia generație Duster este una complet nouă și va fi expusă în spațiul de 900 m2 al standului Dacia. Este construită pe platforma CMF-B, cea care joacă un rol principal în strategia industrială a constructorului Dacia. Competitivă și foarte flexibilă, a fost deja folosită pe modelele Sandero și Logan și apoi pe Jogger.

Ideea este că noua platforma CMF-B oferă pentru Duster mai mult spațiu pentru pasageri și bagaje decât generația anterioară. Ingineria avansată implementată are ca efect reducerea vibrațiilor și a zgomotul de rulare ridicând confortul fizic și acustic al ocupanților cabinei la un alt nivel. Și, mai ales, este și o bază solidă pentru electrificare. Poate găzdui sisteme de propulsie folosind tehnologii mild-hibrid și full-hibrid. Gama de motoare acoperă o mare parte din utilizările cotidiene, cum sunt ECO G100 GPL, HYBRID 140 și 48V TCe 130 mild-hybrid disponibile cu transmisie 4×2 și 4×4. Toate aceste începând de la prețuri de sub 20.000 de euro.

Dacia Spring facelift

Cu un design exterior și interior complet nou, Dacia Spring este, după cum spune constructorul național, mai digital și versatil ca oricând. Vorbim aici despre un tablou de bord digital personalizabil, cu un ecran de 7 inci și un ecran central multimedia de 10 inci. Motorul are 45 CP, pentru variantele Essential și Expression, și 65 CP pentru Expression și Extreme. Și ce este interesant, Dacia Spring este singura mașină complet electrică din Europa care cântărește mai puțin de o tonă. Adică este în continuare la fel de eficient și așteaptă confirmarea unei economii de combustibil în ciclul mixt WLTP de 14,6 kWh/100 km.

Dacia Sandrider pentru Dakar 2025

Un „must see”, pentru cei pentru care ispita nisipului și mai ales a competițiilor de Rally Raid devansează orice altă atracție din motorsport, este prototipul Dacia Sandrider. Și ca să demonstreze că este un proiect cât se poate de serios va concura pentru prima dată în 2025 în Raliul Dakar, înainte să se îndrepte către Campionatul Mondial de Rally-Raid.

Inspirat de concept car Manifesto dezvăluit în 2022, Dacia Sandrider se bazează pe expertiza sportivă a Grupului Renault și a Prodrive, o companie britanică specializată în sport cu motor. Prototipul exploatează inteligent toate posibilitățile oferite de reglementările din categoria Ultimate T1+, concentrându-se în primul rând pe agilitate și greutate. Acesta răspunde pe deplin nevoilor esențiale atât ale piloților, cât și ale copiloților, care au fost implicați activ în dezvoltarea sa de la început.

De la prima schiță și până la începerea numeroaselor sesiuni de testare, proiectul a încorporat cunoștințele piloților și copiloților din competițiile de gen și ale designerilor și inginerilor, în principal prin sesiuni practice de proiectare folosind realitatea virtuală. Un argument în acest sens este multiplul campion mondial Sébastien Loeb care va vizita standul Dacia și va fi lângă prototipul Sandrider pe 26 februarie 2024.

Vă recomandăm și:

Dacia Spring: facelift major pentru modelul electric de oraș

Gama de modele Dacia primește o serie de noutăți

Dacia Sandrider – prototipul de competiție pentru Dakar 2025

Dacia Sandero, model de succes în Europa

TEST: Dacia Duster TCe150 4×4 – Modelul „alfa”

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 3 = trei