Cei de la Aston Martin agită apele fanilor cu un anunț despre un nou motor V12 fioros. Deocamdată n-au spus multe ci doar că este o vitrină pentru abilitățile excepționale ale propriilor ingineri și promite performanțe „viscerale” pentru fericiții care vor avea parte de această nouă unitate.
Iată că pentru Aston Martin electrificarea hibridă care conține un V8 nu este chiar pasul acela uriaș înainte. Ci mai degrabă unul… mediu spre mai mic, pentru că nu sunt pregătiți să renunțe la arhitectura de motor V12. Mai mult, constructorul englez spune că noul motor apare ca să schimbe paradigma ultra-luxului pentru viitoarele sale modele.
Adică pentru puriștii mărcii să renunți peste noapte la o tradiție de 25 de ani de modele animate de motoare V12 este ca și cum ai renunța la un steak de vită în favoarea unui „grătar” de tofu. În definitiv, pentru un gust autentic, nu contează cât fum scoate acesta când este pus pe grătar… dar, dacă folosești cărbunii potriviți și pregătești bine steak-ul, chiar nu ai de ce să-ți faci griji „afumătoare”.
Dar, „delicatesa” cu 12 cilindri dispuși în V, reprezintă pentru fanii mărcii engleze calea directă spre obținerea unor experiențe viscerale atunci când cineva se află la volanul unui Aston Martin. În varianta oficială asta ar înseamna o putere maximă de 835 CP și un cuplu motor „stratosferic” de 1000 Nm, care ar face din „next V12 generațion” una de neegalat.
Rezultatul reproiectării complete a vizat îmbunătățirea și rafinarea fiecărei etape a procesului de ardere internă pentru obținerea unor performanțe și a unei eficiențe fără precedent. Punctele forte ale noului motor V12 includ blocul cilindric și bielele consolidate, chiulasele reproiectate care încorporează arbori cu came reprofilați, plus noi porturi de admisie și evacuare. Bujiile repoziționate și noile injectoare de combustibil cu debit mai mare asigură o combustie optimizată pentru performanțe și eficiență de vârf de clasă. În plus, turbocompresoarele noi cu viteză mai mare și inerție redusă oferă performanțe sporite și un răspuns aproape instantaneu la accelerație, chiar dacă este un motor aspirat.
Noul motor V12, care va fi prezent pe cele mai exclusive modele Aston Martin și cu disponibilitate limitată, este considerat de constructorul englez din Gaydon, în Warwickshire, o declarație a intenției sale sportive de lux și, prin urmare, va fi realizat manual într-un număr strict limitat. Iar gurile rele spun că prima sa apariție va fi într-un nou model emblematic, un adevărat „perturbator dinamic”, care va debuta în a doua parte a acestui an, moment în care vor fi dezvăluite și detaliile tehnice suplimentare.
„Motorul V12 a fost mult timp un simbol al puterii și prestigiului, dar este și o declarație a pasiunii inginerești și a priceperii tehnice. Cu 835 CP și 1000 Nm de cuplu, acest motor de neegalat reprezintă nimic mai puțin decât zorii unei noi ere V12 uimitoare pentru Aston Martin.” Roberto Fedeli, Director Tehnic Aston Martin.
Vă recomandăm și:
Noul Aston Martin Vantage: 665 CP pentru performantul coupe britanic