Bentley Bentayga – Fetele Bentley

0
135

Bentley Motors s-a gândit că Ziua Internațională a Femeii este un moment prielnic să aducă un omagiu temerarelor Bentley Girls. Iar pentru asta a fost nevoie de trei Bentley Bentayga by Mulliner.

„Doar” de trei pentru că este voba despre Mary Petre Bruce, Dorothy Paget și Diana Barnato Walker, fiecare jucând un rol important în construirea poveștii constructorului englez alături de cunoscuții „Bentley Boys”.

Ideea s-a materializat prin trei specificații speciale ale modelului Bentayga gândite, cum altfel, de doi designeri Mulliner: Emma Carruthers și Georgia Gough. Practic este o demonstrație despre cum Bentley Bentayga se potrivește perfect cu stilurile de viață incredibile pe care cele trei femei temerare le-au dus. Fiecare specificație unică încorporează indicii de design speciale din trecutul istoric al fiecărei Bentley Girl, definind o interpretare modernă a vehiculului lor de astăzi.

Născută pentru viteză

Prima Bentley Girl este Mary Petre Bruce, considerată de britanici una dintre precursoarele motorsportului autohton. Varianta Bentayga Azure dedicată este inspirată de Bentley-ul 4½ Litre pe care Mary l-a condus pe circuitul de la Montlhéry, situat la 26 km de Paris. Se întâmpla pe 6 iunie 1929 când, după 24 de ore de alergat, a dobort recordul mondial pentru conducerea cu o singură mână, cu o medie de peste 143 km/h. Mary nu condusese niciodată un Bentley până în acea zi și a fost nevoită să împrumute suporturile de la cronometrele oficiale ca să poată ajunge la pedale. În ciuda ceții, frigului și a condițiilor periculoase ale pistei ea a parcurs 3483 km în 24 de ore.

În același an, Mary a stabilit un record pentru cea mai rapidă dublă traversare a Canalului Mânecii într-o barcă cu motor. La scurt timp și-a cumpărat o aeronavă ca să învățe să zboare și a făcut-o în doar șase săptămâni. A fost suficient încât să pornească într-un zbor individual în jurul lumii, doborând record după record în drumul ei, devenind astfel prima femeie care a făcut ocolul lumii singură. Era anul 1930.

Mary Petre Bruce Bentayga Azure, modelul care omagiază temerara campioană, este vopsit în culoarea Parson Green Pearlescent, o legătură directă cu mașina sa Bentley 4½ Litre. Interiorul are „opritoare de orgă” executate din aur de 24 de karate, iar pe furnirul bordului apar benzi încrucișate, din sidef. O inspirație suplimentară include părțile superioare ale scaunelor și fețele de ușă matlasate, precum și marcajul din sidef „YV 7263”, ce reprezintă numărul de înmatriculare al mașinii pe care a condus-o. O notă finală este o emblemă cu două steaguri în carouri, amplasată pe montantul D, alături de specificația Blackline, care reflectă minimalismul sportiv al designului modelului Bentley 4½ Litre și ca tribut adus pilotului Mary Petre Bruce.

Blower Bentley

De fapt este vorba despre Dorothy Paget care a jucat un rol vital în crearea emblematicului Bentley 4½ litri Supercharged, cunoscut sub numele de Blower Bentley. De foarte tânără Dorothy și-a concentrat pasiunea spre viteză și putere. Interesul ei pentru cursele cu motor s-a dezvoltat pentru prima dată într-o vizită la Brooklands, unde a luat lecții de conducere de la un Bentley Boy, pilotul de curse Sir Tim Birkin. El a descris-o ca fiind una dintre cele mai bune femei șoferi pe care le-a întâlnit vreodată, „capabilă să se ocupe de orice marcă de mașini de curse produse în această țară sau în străinătate”.

În 1929, Birkin devenise obsedat să obțină mai multă forță cu Bentley 4½ Litre, iar soluția nu era alta decât supraalimentarea oferită de compresorul lui Amherst Villiers, un cunoscut inginer la acea vreme. În ciuda opoziției lui Walter Owen Bentley însuși, Dorothy Paget a sponsorizat o echipă de curse formată din patru Bentley 4½ Litre Supercharged Blowers, iar echipa lui Birkin a concurat alături de echipa Bentley’s Works pe circuitele de la Brooklands și Le Mans. Mașina cu numărul 2, condusă de însuși Birkin la Le Mans, în 1930, a devenit atunci cel mai faimos, mai emblematic și mai valoros Bentley din lume devenind o veritabilă legendă… în ciuda faptului că nu a câștigat nicio cursă.

Varianta actuală, denumită Dorothy Paget Bentayga, cea cu ampatament extins (EWB), este vopsită în Blower Green la exterior, iar interiorul se împarte între culorile Cumbrian și Blower Green, patern coloristic asortat cu „Team Car #2”, cel de atunci. Așa că este de înțeles de ce EWB Mulliner, punctul culminant al gamei Bentayga, a fost ales să exprime și să prezinte stilul de viață extraordinar al lui Dorothy Paget.

Flying Lady

Surprinzător, denumirea nu are vreo legătură cu statueta Rolls Royce, ci cea de-a treia Bentely Girl, Diana Barnato Walker. A fost fiica lui Woolf Barnato, un alt Bentley Boy, de trei ori câștigător la Le Mans. Diana a moștenit fle­rul și spiritul curajos al tatălui ei devenind un jocheu de mare clasă și o șoferiță pasionată. De altfel, condu­cea zilnic un Dove Grey Bentley 4¼ Litre Park Ward cu caroserie sedan.

Interesant este că, la fel ca Mary Petre Bruce, zborul a devenit pasiunea de-o viață a Dianei. Relevant este faptul că, în anul 1938 a zburat singură la Brooklands Flying Club, după doar șase ore de instruire. Iar în 1941 s-a alăturat serviciului civil Air Transport Auxi­liary, care livra avioanele din fabrici direct către escadrilele aflate în prima linie a celui de-al Doilea Război Mondial. Era un serviciu periculos pentru că trebuia să navigheze singură, fără niciun contact la sol, deoarece frecvențele radio erau rezerva­te escadrilelor din prima linie. Renumită pentru aspectul ei plin de farmec și abilitățile excepțio­na­le de zbor, până la sfârșitul războiului ea a livrat 260 de avioane Spitfire și numeroase alte avioane esca­drilelor lor.

Este motivul pentru care varianta Diana Barnato Bentayga S a fost inspirată de aeronava ei preferată, Spitfire, și prin urmare caroseria este vopsită în culoarea Smoke Green. La rândul său, interiorul este verde, la fel ca pielea scaunelor, făcând referire la cockpitul lui Spitfire Mk9. În plus, mașina are o insignă personalizată a montantului D cu emblema Spitfire și accente de galben, detaliu care reproduce culoarea marginii anterioare a aripii avionului de luptă.

Vă recomandăm și:

Bentley W12: Final de drum

Bentley Continental GT Azure: Moștenirea GT

Imprimante 3D pentru Bentley

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× opt = 48