Dacia Spring: facelift major pentru modelul electric de oraș

0
187

Dacia a prezentat oficial versiunea cu facelift a modelului electric Spring. Cu un look complet revizuit, dar păstrând intactă partea tehnică, modelul electric de oraș primește un suflu nou.

Dacia Spring este primul model electric oferit de marca românească. Nu este, însă, fabricat la Mioveni, ci este importat din China. Are deja 3 ani de la lansare, timp în care și-a câștigat un loc pe piață datorită prețului atractiv. Au fost comercializate peste 140.000 de exemplare în prima parte a vieții comerciale, Dacia operând constant updateuri tehnice, inclusiv adăugând un motor electric mai puternic.

Facelift major

Pentru a păstra modelul electric de oraș atractiv, Dacia a decis să opereze un facelift optic major. Practic, a transformat modelul Spring într-unul complet nou la nivel vizual. Doar silueta a rămas identică, în rest aproape toate elementele de caroserie au fost schimbate.
Noua imagine a modelului Dacia Spring este inspirată de cea inaugurată de noul Duster. Partea frontală este similară, păstrând proporțiile, bineînțeles. Se remarcă noile blocuri optice cu semnătura luminoasă în forma literei Y, specifică noilor modele Dacia, dar și grila diferită cu noul logo Dacia.

Tema literei Y se regăsește și în noile stopuri din spate, în timp ce luminile de marșarier au acum o poziție verticală. Cele două stopuri sunt unite de un elemente din plastic negru pe care este inscripționată vizibil denumirea mărcii. Jantele folosite sunt din oțel cu capace, dar pentru versiunea Extreme au fost introduse unele de 15 inchi, în premieră pentru modelul Spring.


Designerii Dacia au eliminat barele de pe plafon, acestea afectând aerodinamica mașinii. Constructorul a adunat date și spune că cei care au ales modelul Spring rulează în medie 37 kilometri pe zi cu o viteză medie de 37 km/oră și 75% dintre clienți încarcă bateria acasă. Doar 17% dintre aceștia folosesc stațiile rapide DC. Dacia a păstrat caracteristicile de încărcare neschimbate: încărcare rapidă DC cu 30 kW și 6,6 kW la AC. De asemenea, inginerii Dacia au dezvoltat un adaptor Vehicle-to-Load, bidirecțional. Acesta se conectează la priza de încărcare din partea frontală și acționează ca o priză tradițională de 220V. În funcție de țară, acest adaptor este oferit în standard pe nivelul de echipare Extreme.

În ciuda modificărilor, Dacia Spring rămâne un automobil cu o greutate totală redusă: 984 kg pentru Extreme, +6 kg față de actualul Spring.

Interior modernizat

Pentru interior, Spring a primit un aspect modern dat de planșa de bord complet digitală cu ecran 7 inchi și de noul ecran central de 10 inchi pentru echiparea de top Extreme. Noul sistem se numește Media Nav Live și integrează sistem de navigație (furnizat de Here Maps) Hărțile pot fi actualizate gratuit timp de 8 ani, indiferent de schimbarea proprietarului. Sistemul dispune și de compatibilitate Android Auto și Apple CarPlay wireless.

Motorizări identice

Dacia nu a modificat motorizările disponibile pentru Spring facelift. Clienții noului model pot alege dintre variantele cu 45 sau 65 CP. Avem un nou selector pentru cutia de viteze, Dacia renunțând la cel rotativ. Mai mult, a apărut un mod B pentru frânare regenerativă, ce va ajuta la încărcarea în mers a bateriei. Capacitatea bateriei a rămas neschimbată: 26.8 kWh.

Dacia nu a comunicat deocamdată prețurile pentru noul model Spring.

Vă recomandăm și:

Cât costă cea mai ieftină Dacia Spring

Dacia Spring s-a scumpit din nou. Cât costă una dintre cele mai apreciate mașini electrice

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci × = 5