DS Automobiles – Spirit HYBRIDE diferit

0
122

Înainte de prezentarea noilor modele 100% electrice, DS Automobiles dezvăluie noi soluții electrificate. Constructorul francez introduce tehnologia HYBRIDE cu autoîncărcare pentru modelele DS3 și DS4.

Ideea este că, în comparație cu o motorizare doar pe benzină, aceasta variantă hibridă aduce un plus de confort și eficiență energetică, precum și costuri de funcționare reduse. Oficialii zic că sistemul elimină și constrângerile legate de reîncărcare. Asta pentru că gestionarea bateriei este complet automatizată, adică se încarcă și se descarcă în timp ce conduceți.

Să le vedem pe rând

Francezii susțin că motorul pe benzină folosit este o evoluție majoră față de variantele anterioare și este dezvoltat specific pentru sistemul HYBRIDE. Este un „tricindru” de 1.199 cmc, ce dezvoltă o putere de 136 cai putere, cu un cuplu motor maxim de 230 Nm disponibil de la 1.750 rpm. Această nouă versiune funcționează conform ciclului Miller, care asigură o eficiență termodi­na­mică mai mare și, prin urmare, o reducere semnificativă a consumului de combustibil și a emisii­lor de CO2. Motorul este, de asemenea, echipat cu o nouă distribuție pe lanț și un nou turbo­compresor cu geometrie variabilă pentru optimizarea capacității de răspuns la turații mici.

La rândul său motorul electric sincron cu magneți permanenți este integrat în noua cutie de viteze cu dublu ambreiaj, cu șase trepte, e-DCS6. Cu o putere dezvoltată de 21 kW (28 CP) și cu un cuplu motor maxim de 55 Nm, vă permite să rulați numai cu energie electrică la viteze mici sau când sarcinile (sau solicitările) sunt moderate. În timpul fazelor de decelerare motorul electric servește ca generator pentru recuperarea energiei cinetice și alimentarea bateriei de 0,9 kWh situată sub podea, cea care gestionează întregul ansamblu motor. De asemenea, sistemul oferă puterea să pornească motorul pe benzină într-o „discreție” totală.

Apoi cutia de viteze e-DCS6 contribuie, de asemenea, la confortul și eficiența sistemului HYBRIDE. Limitând pau­ze­le de cuplu, dă senzația de conducere fără nici cea mai mică smucitură. Iar pentru pentru economisirea spațiului și a greutății cutia de viteze integrează motorul electric, invertorul și calculatorul.

Așa că pentru sprintul 0-100 km/h, DS 3 câștigă 1,2 secunde, ajungând la 8,4 secunde, și parcurge 1000 de metri cu pornire de pe loc în 29,7 secunde, cu 1,1 secunde mai puțin comparativ cu motorul PureTech 130 Automatic.

La rândul său DS 4 câștigă, de asemenea, în performanță față de motorul PureTech 130 Automatic cu sprintul până la 100 km/h în 10,4 secunde, cu 1,2 secunde mai puțin, iar 1000 de metri este „acoperită” în 31,7 secunde (-1,3 secunde).

O tehnologie confortabilă

Pornind de pe loc în mod electric, în cazul unei deplasări urbane de câțiva kilometri, sistemul HYBRIDE vă permite să conduceți electric mai mult de 50% din timpul călătoriei, cu o economie de până la 40% a consumului de combustibil. Partea delicată este că nu se menționează autonomia pur electrică când sistemul se comportă ca un generator.

În schimb, la drum lung, combinația dintre benzină și energie electrică obține clasica eficiență și flexibilitate. Motorul electric oferă un cuplu suplimentar la turații mici și, în cazul unei accelerații bruște, dă puterea suplimentară care vă permite să beneficiați de performanțele mașinii, dar cu un consum mai mic.

Ideea avansată de constructorul frncez este că sistemul HYBRIDE este destinat să funcționeze fără constrângeri. Bateria se reîncarcă automat în timpul mersului datorită motorului pe benzină, fără să mai fie nevoie de cablu de priză sau de timp de așteptare pentru încărcare. Și pentru că fazele de decelerare sunt gestionate automat pentru recuperarea energiei, utilizarea sistemului de frânare mecanică este, de asemenea, mult redusă și implicit cu o scădere a emisiilor de particule fine.

Așa că deplasarea electrică în oraș aduce beneficii mediului și locuitorilor locali. Pentru siguranța pietonilor, se emite un sunet ușor (AVAS) când mașina se deplasează cu până la 30 km/h.

În comparație cu DS 3 PureTech 130 Automatic, în ciclul de omologare mixt WLTP, acest progres se traduce printr-un câștig de aproape 20% din punct de vedere al eficienței.asta înseamnă mai puțin 1,2 litri de combustibil necesari pentru parcurgerea a 100 de kilometri și o reducere de la 27g de CO2 la fiecare kilometru (adică 19%), până la 112g de CO2. Poanta este că astfel DS 3 HYBRIDE poate să nu mai fie să nu mai fie supus penalizării în țări cu un puternic angajament eco, cum este Franța, de exemplu. Iar faza tare este că, în oraș, scăderea consumului poate să ajungă și la 38%.

Pentru DS 4, câștigul poate ajunge la 16% în consum pe parcursul ciclului de omologare mixt WLTP. Asta s-ar traduce prin mai puțin 1,1 litri de combustibil necesar pentru 100 de kilometri parcurși, cu o reducere de 15% a emisiilor de CO2, adică –21g ajungând la un minim de 116g CO2 pe kilometru. Și astfel, DS 4 HYBRIDE poate scăpa la rândul său de penalizarea ecologică. În oraș, scăderea consumului ajunge până la 39%.

Și pentru că sunt integrate sub capotă și în pardoseală, componentele care alcătuiesc HYBRIDE nu afectează spațiul cabinei și volumul portbagajului, adică versiunea este identică cu una pe benzină.

Vă recomandăm și:

TEST: DS4 – Artizan pe patru roți

DS4: Francez ambițios

TEST: DS3 Crossback – Ambițios și exclusivist

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 7 = unsprezece