Lamborghini Urus SE – Taurul hibrid

0
622

Automobili Lamborghini începe un nou capitol din istoria sa cu Urus SE, prima versiune hibridă plug-in a Super SUV-ului „taurului” italian.

La o primă privire este mai greu să-ți dai seama dacă ce se află „dedesubt” confirmă spusele constructorului italian. Dar, primul semn că Lamborghii Urus SE va rupe gura târgului, pe lângă putere combinată anunțată de 800 CP a sistemului hibrid, este capota redesenată ce amintește de elementele de stil noi introduse de Revuelto, primul HPEV (High Performance Electrified Vehicle) al mărcii din Sant’Agata Bolognese. Alte elemente noi includ grupurile de faruri care dispun de tehnologie matrix LED care introduc o nouă semnătură luminoasă inspirată de… coada taurului mărcii Lamborghini! Mai adăugați la noutăți și bara de protecție împreună cu grilă frontală reproiectate.

Și trebuie să mai țineți cont de eficiența aerodinamică îmbunătățită mulțumită noilor guri de admisie și a traseelor reînnoite care canalizează mai mult flux de aer pentru răcirea componentelor mecanice și ale motorului. Adică înseamnă o creștere cu 15% față de Urus original. Noul design al secțiunii frontale, combinat cu optimizarea părții inferioare aerodinamice, a îmbunătățit cu 30% răcirea sistemului de frânare față de cel anterior.

Dinamică „cu de toate”

Daaar… partea cea mai importantă a lui Urus SE este „dedesubt” unde dinamica își „arată mușchii” cu sistemul plug-in hibrid. Primul pas făcut a fost reproiectarea motorului twin-turbo 4.0 V8 pentru simbioza optimă cu motorul electric. Acesta dezvoltă 620 CP și un cuplu motor maxim de 800 Nm și este combinat cu un grup motopropulsor electric care oferă 192 CP (141 kW) și un cuplu motor maxim de 483 Nm. Furnizarea puterii combinate maxime s-a oprit la 800 CP. Cam pe aici s-a obținut curba optimă a puterii pentru fiecare mod de conducere și pe fiecare suprafață. Evident, există și o baterie litiu-ion de 25,9 kWh situată sub podeaua de încărcare și deasupra diferenţialului spate controlat electronic.

Motorul electric sincron cu magnet permanent este un „simbiot” amplasat în interiorul transmisiei automate cu 8 trepte și poate furniza impulsuri de putere pentru motorul termic V8, dar poate fi și element de tracțiune. Adică face din Urus SE un vehicul 4WD 100% electric capabil să parcurgă mai mult de 60 km în modul EV.

Ambele sisteme sunt proiectate și calibrate să se potrivească oricărui grad de aderență și stil de condus, oferind tracțiune și agilitate maximă, indiferent dacă alergați pe o pistă de curse sau pe dune de nisip, pe gheață sau pământ.

Revenind la cifre, după cum spuneam, sistemul dezvoltă o putere totală de 800 CP (588 kW) la 6000 rpm și un moment motor maxim de 950 Nm disponibil între 1750 și 5750 rpm, asigurând cea mai bună performanță din clasa sa din orice unghi. Urus SE sprintează până la 100 km/h în doar 3,4 secunde și atinge 200 km/h în doar 11,2 secunde și o viteză maximă de 312 km/h. Urus S, fratele sportiv, ajunge „doar” la 305 km/h. Oricum,  valorile obținute fac din SE cel mai puternic Urus de până acum și cea mai rapidă mașină de producție din segment stabilind un nou reper în categoria Super SUV.

Patru identități

Partea tare este că pe Urus SE își face debutul noul sistem de vectorizare a cuplului electric longitudinal cu un ambreiaj electrohidraulic, care distribuie cuplul de antrenare în mod variabil și continuu între punțile față și spate. Cutia de transfer funcționează în sinergie cu noul diferențial electronic cu alunecare limitată instalat pe puntea spate oferind vehiculului o supravirare „la cerere” pentru transmiterea senzației reale de mașină supersport.

Poanta este că acum, datorită introducerii grupului motopropulsor hibrid, alegerea diferitelor moduri de conducere s-a diversificat. Cele șase moduri de conducere Urus sunt combinate cu patru noi Strategii de Performanță Electrică (EPS), pentru un total de unsprezece opțiuni. Modurile Strada, Sport și Corsa (pentru utilizare pe drum și pe pistă) și modurile Neve, Sabbia și Terra (pentru suprafețe cu o aderență diferită de cea a asfaltului) sunt acum însoțite de opțiunile EV Drive, Hybrid, Performance și Recharge.

Iar, în funcție de modul de conducere selectat, arcurile suspensiei pneumatice ale Urus SE pot fi reglate pentru garda la sol adecvată condițiilor de rulare, cursa lor variind de la 15 mm la modul Corsa, până la 75 mm când sistemul de ridicare este activat. Parametrii care reglează direcția, manevrarea și sunetul V8-ului twin-turbo sunt, de asemenea, variabili și reflectați în „personalitatea” lui Lamborghini Urus SE.

Vă recomandăm și:

Lamborghini Huracán STJ – Ultimii 10 descendenți

Lamborghini Urus Performante pentru poliția din Dubai

Lamborghini LB744: Arhitectură novatoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 × cinci =