Lamborghini Huracán STJ – Ultimii 10 descendenți

0
118

Automobili Lamborghini spune adio clasicei configurații a super sportivului model Huracan, care are în centru său celebrul motor V10, cu o serie limitată echipată cu un pachet „performance” exclusiv. Și sunt doar 10 exemplare disponibile botezate Huracan STJ.

Practic, nu mai este vorba despre un cântec de lebădă al celebrului V10, ci mai degrabă un soi de epitaf, pentru că sunt tot mai frecvente murmurele despre următoarea configurație a ansamblului motor care ar cuprinde un sistem hibrid cu un V8 în centrul său.

Dar până atunci să amintim că sub capota din spatea lui Huracan STJ încă se mai află V10-ul aspirat, considerat un simbol al istoriei Automobili Lamborghini. A fost preluat integral de la Huracan STO, dezvoltă o putere maximă de 640 CP la 8000 rpm cu un moment motor maxim de 565 Nm la 8000 rpm și este controlat de o cutie de viteze LDF (Lamborghini Doppia Frizione) cu dublu ambreiaj și 7 trepte cuplată la puntea spate.

Și atunci care-i poanta?

STJ reprezintă punctul culminant al performanței atinse în istoria familiei Huracán, începută în 2014, și este în fapt o variantă a actualului STO (Super Trofeo Omologato) căruia i s-a implementat un pachet exclusiv conceput pentru sporirea „in extenso” a spiritul său de curse.

Și pentru că tot suntem la acronime, STJ înseamnă Super Trofeo Jota. Spus „pe lung”, Super Trofeo aduce un omagiu campionatului monomarca Lamborghini, înființat în 2009, în timp ce Jota se referă la Anexa J din Regulamentul FIA. Adică cea care stabilește specificațiile mașinilor de curse și a stabilit tradiția modelelor Lamborghini dezvoltate pentru pistă având ca punct de plecare Miura SVJ, în 1970, și continuată după ceva timp cu Aventador SVJ, în 2018.

„Pachetul performance” dedicat lui Huracán STJ a fost dezvoltat de tehnicienii Lamborghini Squadra Corse, valorificând know-how-ul dobândit de-a lungul a zece ani în timpul competițiilor Gran Turismo. Prima „afectată” a fost aerodinamica sofisticată a STO care a vizat emblematicul „cofango”, partea frontală a mașinii în care capota motorului include și aripile. Este în genul celebrului Jaguar D type de la mijlocul anilor ‘50 ai secolului trecut, ce dezvăluie clar motorul și „osatura” șasiului atunci când este ridicată. Aici, a apărut două elemente aerodinamice complet noi, din fibră de carbon, ce i-au fost adăugate în lateral. Apoi unghiul aripii din spate a fost mărit cu 3°, în comparație cu modelul de serie, asigurând o creștere cu 10% a încărcăturii aerodinamice și menține în același timp mașina perfect echilibrată.

În al doilea rând, aderența mecanică a fost mărită semnificativ de un set de patru amortizoare reglabile, derivate din curse, care înlocuiesc componentele active standard. Amortizoarele sunt reglabile în patru direcții pentru optimizarea revenirii și compresiei atât la amplitudinile înalte, cât și la cele joase, oferind libertate totală de alegere pentru set-up-urile făcute în funcție de specificul pistei. Caracteristicile speciale ale amortizoarelor permit utilizarea unei rigidități mai mici a arcurilor, menținând în același timp controlul dinamic optim al mașinii și, mai ales, crește precizia direcției. Iar pentru maximizarea dinamicii au fost dezvoltate anvelope speciale Bridgestone Potenza Race, realizate dintr-un compozit specific pentru o aderență ridicată, montate apoi pe jante de 20 inci, cu o singură piuliță de fixare.

Ideea este că aceste caracteristici tehnice au permis o îmbunătățire cu mai mult de o secundă a timpului pe tur la Nardò Technical Center Handling Track, comparativ cu Huracán STO.

Paternul cromatic

Caracterul sportiv și exclusiv al mașinii se reflectă și estetic în două configurații de culori diferite concepute de Lamborghini Centro Stile. Prima combină caroseria Grigio Telesto (gri) cu un acoperiș Nero Noctis (negru) și detalii Rosso Mars (roșu) și Bianco Isi (alb), în timp ce cabina este caracterizată de scaune Nero Cosmus (negru) Alcantara, cu detalii contrastante din piele și cusături Rosso Alala (roșu). A doua configurație are caroseria Blu Eliadi (albastru) cu un acoperiș Nero Noctis (negru) și cu aceleași detalii Rosso Mars (roșu) și Bianco Isi (alb). Ambele versiuni au, de asemenea, câte o plăcuță specială din fibră de carbon marcată, de exemplu, „1 din 10”. În plus, există opțiunea de adăugare a unei plăcuțe personalizate pe partea pasagerului conform instrucțiunilor viitorilor posesori ale celor 10 Lamborghini Huracan STJ. Despre preț încă nu s-a pomenit nimic, dar cum un STO începe de pe la 310.000 euro…

Vă recomandăm și:

Lamborghini Urus Performante pentru poliția din Dubai

Lamborghini LB744: Arhitectură novatoare

Lamborghini cyberpunk

Lamborghini Countach LP500: Reconstrucția unui model special

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 + sase =