Mașinile electrice chinezești, mult mai ieftine în țara de origine față de Europa

0
43

Enunțul din titlul nu este o mare surpriză. Doar că a fost surprinzător să află că diferența este una extrem de mare, iar mașinile se vând în China și cu un preț de două ori sau chiar de trei ori mai mic, comparativ cu ceea ce se întâmplă în Europa.

Mașinile chinezești sunt de până la 3 ori mai scumpe în Europa decât în China

Această concluzia a apărut în spațiul public după un studiu conceput de Reuters și preluată de NTS, după consultarea mai multor specialiști importanți. Concluzia este surprinzătoare, prin dimensiunea diferenței de preț. Pentru că uneori, prețul mașinilor chinezești produse în China este de două sau chiar de trei ori mai mic pe piața locală decât în Europa.

China oferă în prezent subvenții atât pentru mașinile cu zero emisii produse de mărcile locale, cât și pentru cele produse de mărci străine. În aceste condiții, producătorii auto luptă din greu pe piața locală, unde profiturile sunt limitate. Și se „dezlănțuie” în afara Chinei și în special pe piața din Europa.

Studiul arată că mașinile produse în China sunt de până la 3 ori mai scumpe în Europa decât în China. Chiar și așa sunt mai accesibile decât multe dintre produsele din Europa și în plus oferă, în multe cazuri, dotări standard mai multe și tehnologie mai avansată.

Cum reușesc chinezii să producă mai ieftin și să vândă mult mai scump

Analiza Reuters s-a concentrat în special pe prețurile practicate de BYD în Europa. De exemplu, cele pentru modelul BYD Atto 3 sunt mai mari cu 81%-174% față de prețurile din China. De asemenea, modelul Dolphin este vândut în Germania cu un preț cu 39%-178% mai mare decât în China, iar prețul pentru modelul BYD Seal este cu 30%-136% mai mare în Europa comparativ cu țara unde este produs.

Pe de altă parte, exemplul Teslei Model 3, fabricată în China și vândută în Germania, arată că prețul este cu 30% mai mare în Europa față de piața internă.

Compania Benchmark Mineral Intelligence a subliniat că în China costul bateriilor este cu 18% mai mic decât în alte regiuni. Alte avantaje sunt subvențiile oferite cu generozitate de guvernul de la Beijing și costurile reduse ale forței de muncă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ unu = 2