Opel Frontera al-III-lea

0
292

Constructorul auto din Rüsselsheim a dezvăluit primele imagini ale viitorului Opel Frontera. Cea de-a treia generație va fi disponibilă din momentul lansării într-o versiune electrică cu baterie, apoi în versiuni echipate cu tehnologie hibridă de 48 de volți.

Actuala generație Frontera etalează noua interpretare a filozofiei de design Opel. La fel ca la generațiile anterioare, silueta și proporțiile noului Frontera amintesc de moștenirea SUV, varianta electrică combinând spațiul funcțio­nal al cabinei cu un aspect expresiv, robust și foarte actual. De asemenea este primul model de serie pe care va fi montată noua emble­mă „Blitz” a mărcii poziționată în centrul fasciei frontale și care definește Opel Vizor, un element de design distinctiv pentru toate modelele construite de acum înainte. În cazul de față „Vizorul” negru integrează farurile Eco LED cu faza lungă automată și logo-ul central Opel. Pe de altă parte este evidențiat de o deschidere trapezoidală destinată răcirii, întă­rind senzația de soliditate și robustețe a mașinii. Cunoscuta „semnătură aripi” a luminilor frontale în interpretarea sa actuală are cele trei unități de iluminare separate prin inserții de culoa­rea caroseriei. Profilul, pe lângă stâlpul C în culoarea caroseriei, este subliniat și de pasajele roților, aripile evazate și consolele scurte care îi oferă SUV-ului electric un aspect solid și de încredere. 

Interior smart

Ideea de spațiu practic-inteligent este aplicată în cockpitul Pure Panel complet digital, tipic Opel, cu cele două ecrane de 10 inci, sistemul de infotainment multimedia și noul volan. Designerii au urmat în mod sistematic filozofia confortului maxim combinat cu distragerea minimă a atenției, care ar trebui să le ofere ocupanților o experiență de utilizare curată, evitându-se astfel orice formă de stres digital.

Cum era de așteptat, interiorul îi vizează și pe cei care preferă să folosească propriul telefon mobil, oferind opțional o inovatoare stație de conectare pentru smartphone-uri. După conectarea la aceasta prin intermediul unei aplicații dedicate, utilizatorul deține controlul întregului sistem de infotainment din vehicul, interacționând inclusiv cu comenzile de pe volan. În plus, Opel inovează din nou pe scaunele din față cu funcția brevetată Intelli-Seat. În fapt se referă la fanta din pernă, ce eliberează presiunea asupra coccisului, și care oferă un confort foarte necesar în timpul călătoriilor de lungă durată.

De asemenea apar o serie de soluții inteligente comple­mentare. De exemplu, pentru dispozitivele mobile există un încărcă­tor wireless și patru porturi USB, două în față și două în spate. Dispozitivele mai mari, care în mod normal nu își găsesc spațiu în cabină, cum ar fi tabletele, pot fi depozitate în siguran­ță în consola centrală cu ajutorul unei chingi flexibile care le ține la un loc. Alte spații de depozitare deschise din cabină pot găzdui obiecte de zi cu zi mulțumită stratului de cauciuc care le împiedică să alunece. Iar pasagerii din rândul doi pot profita de buzunarele mici pentru smartphone-uri situate pe spătarele scaunelor din față.

Considerente tehnice

Cel de-al treilea Frontera trebuie să fie spațios, eficient și inteligent, adică însoțitorul ideal pentru un stil de viață activ și durabil. Și, evident, capacitatea de încărcare ar trebui să fie un atu major. Cu scaunele din spate ridi­ca­te oferă peste 460 de litri ca volum de încărcare în portbagaj. Iar dacă se rabatează scaunele din spate se ajunge la un voleum de 1.600 de litri. Bancheta din spate se poate fragmenta în proporție de 60/40 și oferă versatilitate suplimentară, în timp ce podeaua de încărcare cu două niveluri este standard. În plus, dacă este nevoie să se transporte și mai multe bagaje se poate opta pentru barele de acoperiș funcționale, capacitatea de încărcare a plafonului depășind 200 kg.

Despre partea cu deplasarea nu s-a pomenit decât că se va putea alege între o variantă pur electrică cu baterie și motoare foarte eficiente echipate cu tehnologie hibridă de 48 de volți. Dar că, indiferent de grupul motopropulsor ales, plăcerea conducerii sale atinge un nivel foarte înalt datorită setărilor specifice ale șasiului. Inginerii de la Rüsselsheim au avut mare grijă să optimizeze controlul caroseriei și să ofere caracteristicile tipice de condus Opel chiar și la viteze mari pe autostrăzile germane. Evident, unde în altă parte?!

Vă recomandăm și:

Opel Frontera revine în gama constructorului german

Opel Monterey 1992: SUV-ul original

TEST: Noul Opel Corsa – Personalitate puternică

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt − = 4