Polestar – Încărcare ultrarapidă

0
87

Cum ar fi să-ți încarci bateria EV-ului personal în 10 minute la 80% din capacitate? Polestar împreună cu cei de la StoreDot zic că se poate.

Polestar și StoreDot, specialiștii bateriilor cu încărcare rapidă, au demonstrat că implementarea tehnologiei proprii Extreme Fast Charging (XFC) pentru prima dată într-o mașină a fost un succes. Cu ajutorul acestia un prototip Polestar 5 s-a încărcat de la 10% la 80% în doar 10 minute. Prototipul de încărcare complet funcțional a înregistrat o rată de încărcare constantă începând de la 310 kW și urcând până la un vârf de peste 370 kW la sfârșitul încărcării.

Ideea este că în această primă demonstrație la nivel mondial a unei încărcări extreme rapide s-au folosit predominant celule pe siliciu într-un vehicul perfect funcțional, în locul celulelor individuale utilizate într-un mediu de laborator. Pachetul de baterii de 77 kWh este special comandat și are potențialul ca puterea sa să crească la cel puțin 100 kWh. Și astfel s-ar putea adăuga în cele 10 minute 320 km de autonomie unei mașini electrice de clasă medie!

Thomas Ingenlath, CEO Polestar, spunea despre experiment: „Timpul este unul dintre cele mai mari luxuri ale vieții și, în calitate de producător de mașini electrice de lux de performanță, trebuie să facem următorul pas pentru abordarea uneia dintre cele mai mari bariere în calea deținerii unui vehicul electric – anxietatea de încărcare. Cu această nouă tehnologie, la călătoriile mai lungi, când șoferii se opresc, vor putea petrece mai puțin timp încărcând și vor reveni pe drum mai repede decât înainte. De fapt, acel timp de oprire va fi mai asemănător cu ceea ce se confruntă cu o mașină pe benzină astăzi.”

Important este că tehnologia revoluționară XFC de la StoreDot utilizează celule predominante pe siliciu cu o densitate energetică la egalitate cu celulele NMC (Nichel, Magneziu, Cobalt) de ultimă generație și nu necesită sisteme de răcire specializate în vehicul. Modulele experimentale ale bateriei XFC au o funcție structurală care îmbunătățește proprietățile mecanice și capacitatea de răcire, menținând sau reducând în același timp nivelurile de greutate, reciclare și de afectare a funcționalității fiind, de asemenea, primordiale în proiectarea pachetului.

În bateriile EV de pe piața actuală ratele de încărcare rapidă pot varia foarte mult în funcție de starea de încărcare a bateriei (SOC), uneori scăzând semnificativ pe măsură ce SOC crește. În timpul acestui test, Polestar a observat că viteza de încărcare a crescut de la 310 kW la 10% SOC, la peste 370 kW la 80% SOC, dovedind rata de încărcare constantă a tehnologiei fără o schimbare semnificativă a vitezei de încărcare sau a eficienței ori de câte ori un șofer decide să se oprească în această stare extinsă a intervalului de încărcare.

Și cel mai important este faptul că testul demonstrează că tehnologia XFC funcționează cu infrastructura de încărcare DC actuală, care continuă să prezinte mai multe încărcătoare DC de mare putere de 350 kW sau mai mari.

Vă recomandăm și:

Polestar 5, un GT eco

Polestar O2: concept electric decapotabil cu dronă inclusă

Polestar 2 – siguranță în stil suedez

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 × = paisprezece