Škoda Vision Gran Turismo pentru PlayStation

0
84

Cehii de la Skoda au pregătit conceptul Vision Gran Turismo pentru simultorul de curse Gran Turismo 7 pentru PlayStation 4 și 5. Dezvoltată exclusiv pentru această platformă, mașina de curse complet electrică este propulsată de patru motoare care dezvoltă o putere combinată de 800 kW, adică 1088 CP.

De fapt Škoda Vision Gran Turismo este practic un omagiu adus lui Škoda 1100 OHC Spider din 1957, dezvol­ta­tă atunci pentru celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans. Acum, echipa de designeri de la Škoda a creat o spectaculoasă caroserie monoloc deschisă, combinând elemente de design de la legendarul 1100 OHC cu noi caracteristici, cum ar fi aripa spate divizată. Iar partea faină este că Škoda Vision Gran Turismo încorporează caracteristicile noului limbaj de design Modern Solid, folosit pentru viitoarele modele electrice ale constructorului de la Mlada Boleslav. Un bun exemplu sunt farurile în formă de T și culoarea mată a caroseriei, Explorer Green.

Totul pentru pilot

În cazul lui Škoda Vision Gran Turismo, pilotul stă (ipotetic) într-un cockpit minimalist, la fel ca într-o mașină de curse de formula E, de exemplu. Scaunul sport reglabil este proiectat ergonomic pentru corpul celui de la volan și echipat cu un ham în șase puncte de o atrăgătoare culoare roșu-portocaliu. Volanul din carbon, cu un aspect futurist, este aplatizat în partea de sus și de jos și a fost conceput în colaborare cu jucători experți care conduc de mulți ani în Gran Turismo. Întregul concept HMI (Human-Machine Interface) și de control al butoanelor, cu cele trei butoane personalizabile individual, se bazează pe volane profesioniste dedicate jocurilor de consolă.

Deasupra volanului, direct în câmpul vizual al șoferului, o piatră de cristal servește drept contor de putere. Afișajul cockpitului afișează nu numai viteza curentă, modul de conducere selectat și nivelul bateriei, dar funcționează și ca oglindă retrovizoare, afișând în orice moment zona din spatele vehiculului. În plus, senzorii de distanță de la bord alertează șoferul asupra altor vehicule din apropiere, reducând efectiv coliziunile laterale.

Construcția „pe bune”

Conceput pentru eficiență și dinamică de condus remarcabilă, vehiculul cântărește doar 1.300 kg și combină o lungime de aproximativ 4407 mm, cu o lățime de aproap 1,947  mm și o înălțime de doar 949 mm. Un total de patru motoare electrice, alimentate de o baterie litiu-ion de 87 kWh, asigură o propulsie impresionantă. Motoarele sincrone (fără perii) cu magneți permanenți sunt dispuse ca unități duble, unul pe puntea față și unul pe puntea spate. Fiecare motor furnizează 200 kW la 25.000 rpm, rezultând o putere puternică a sistemului de 800 kW. Cuplul (momentul) motor maxim este de 1.020 Nm, permițând o accelerare continuă printr-o transmisie cu o singură viteză.

Tracțiunea integrală optimizează în mod activ distribuția cuplului între cele două osii pentru o performanță mai bună în viraje, asigurând astfel o experiență de conducere receptivă. Baza pentru dinamica remarcabilă a condusului este un sistem de suspensie tip „push rod” cu brațe independente, similar celor utilizate în Formula E. Acest lucru îmbunătățește și mai mult stabilitatea la viteze mari, reduce ruliul caroseriei și coboară centrul de greutate al mașinii. Iar partea tare este că sunetul dinamic al lui Škoda Vision Gran Turismo este creația specială a echipei de dezvoltare și design Škoda.

Vă recomandăm și:

Skoda la Le Mans

Skoda 1100 OHC Coupe: Phoenix

 

Skoda vrea să lanseze un SUV electric cu șapte locuri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 5 = noua