Bentley Batur Convertible – Al treilea pas

0
1225

Bentley Batur Convertible este cel de-al treilea model din epoca modernă a mărcii engleze. Construit în doar 16 unități, Batur Convertible va fi ultimul Bentley care va beneficia de cea mai puternică versiune a celebrului motor W12 al constructorului englez.

Iată că cei de la Mulliner, divizia proprie a Bentley și cel mai vechi construc­tor de caroserii din lume, s-au hotărât că un Batur Coupe poate să-și „piardă” la comandă acoperișul devenind Convertible sau decapotabilă, așa cum mai este cunoscută varianta de caroserie. Proaspăt dezvăluitul model va fi construit manual și îi urmează lui Bacalar Barchetta și Batur Coupe.

Sfârșitul și începutul

Însă cel mai important lucru este că  Batur Convertible promovează ADN-ul de design inovator introdus de fratele său coupe, evident fiind același care va ghida în cele din urmă designul viitoarelor mașini Bentley.

Partea tare este că Batur Convertible păstrează cea mai puternică versiune a emblematicului W12 de la Bentley de 6,0 litri twin-turbo, asamblat manual, care dezvoltă acum o putere de 750 CP și un cuplu motor maxim de 1000 Nm. Este cel care a propulsat metaforic și literal succesul Bentley în ultimele două decenii. Partea mai puțin plăcută este că producerea sa va înceta în această vară, Batur Convertible devenind unul dintre ultimele modele Bentley care vor folosi acest sistem de propulsie, cu adevărat incredibil. W12 este asociat cu transmisia Bentley cu opt trepte cu dublu ambreiaj și o evacuare sport ce oferă un sunet direct proporțional cu nivelul de performanță. Întregul sistem de evacuare este din titan, în timp ce finisajele sunt imprimate 3D, tot din titan.

 

Dar important este de fapt ce aduce nou un…

Grand tour cu două locuri

În linii mari este vorba despre arhitectura „decapotabilei”, fapt care îi permite practic o infinitate de personalizări.

De altfel, Bentley are o istorie bogată a mașinilor cu cockpit deschis, începând de la primul Bentley din 1919 și până la cel mai recent model, Bacalar. Așa că designerii de la Mulliner, profitând de arhitectura modelului Batur Convertible, au întrezărit oportunitatea să creeze o temă care nu numai că îmbină de­si­g­nul Bacalar și Batur, dar include utilizarea unui acoperiș retractabil. Designerii au ales, de asemenea, să scoată în evidență cele două locuri cu un impresionant cockpit inspirat din designul lui Bacalar.

Un „ airbridge” (pod aerian) amplasat în spatele scaunelor, în fapt un soi de eleron, și cele două profiluri plonjate din spate fac o trimitere în timp la mașinile sport barchetta de odinioară, subliniind în același timp promisiunea unei aventuri dinamice, concentrate pe șofer, într-un mediu liniștit și încântător. Cele două „rezolvări” de design nu sunt doar estetice, ci oferă și un portbagaj semiînchis în spatele celor două scaune din față.

Apoi, includerea acoperișului retractabil oferă o reală opțiune estetică ca alternativă modernă și tactilă la un acoperiș dur. Practic este vorba despre o combinație de material izolator, perfecționările sistemului de etanșare și tratamentele acustice care creează un mediu ultraconfortabil într-un ansamblu ce poate fi închis sau deschis în doar 19 secunde. Operațiunile se vor desfășura până la viteza de 50 km/h, transformând mașina dintr-un coupe de lux într-un Grand Tourer cu plafonul deschis prin simpla apăsare a unui buton.

Personalizări „no limit”

Echipa internă de proiectare a lui Mulliner va ajuta la crearea fiecărui Batur Convertible împreună cu fiecare viitor posesor în parte. Totul se realizează printr-un vizualizator Mulliner creat special, care permite oricărei părți a mașinii să fie personalizată în orice culoare și finisaj al suprafeței. Mostre nesfârșite de materiale unice aduc textură întregului proces de concepție, iar modelele rezultate vor fi cu adevărat individuale și create de viitorul proprietar și limitate doar de imaginația acestuia.

Alegerea vopselei este infinită, începând cu paleta completă de culori Mulliner și călătorind dincolo de vopseaua complet personalizată și până la grafică executată manual. Elementele luminoase exterioare pot fi orice amestec de lumină și întuneric, satinat, lucios sau chiar din titan.

Batur Convertible oferă alte zone de personalizare, cu un „airbridge” unic, tonul acoperișului și materialele folosite pentru acesta putând fi specificate pentru asortarea cu cabina și exteriorul.

În cabină, opțiunea extrem de exclusivă de aur roz imprimat 3D include punctele cheie „de atingere” ale șoferu­lui, cum ar fi selectorul modului de conducere Bentley, care înconjoară butonul de pornire/oprire și este folosit pentru schimbarea setărilor șasiului. Aurul roz se poate aplica, de asemenea, comenzilor emblematice de ventilație Organ Stop de la Bentley de pe tabloul de bord, precum și un marcator de inserție din aur roz pe volan.

Ca totul să fie posibil, Bentley Mulliner a colaborat cu aurari experți având sediile în istoricul cartier al bijuteriilor din Birmingham, Anglia, unde bijuteriile au fost fabricate de secole creându-se piese unice. Această colaborare specială evidențiază capacitatea Bentley să combine tehnologii noi și avansate de producție cu materiale și teh­nici de finisare tradiționale. Evident, ce mai rămâne de smintit este prețul, care nu a fost comunicat, însă ținând cont că un Batur Coupe începe de pe la 1,7 milioane de euro și se poate opri… oriunde…

Vă recomandăm și:

Noul Bentley Bentayga Apex Edition: ediție limitată. FOTO

Bentley W12: Final de drum

Imprimante 3D pentru Bentley

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 + opt =