Renault a dezvoltat vehicule autonome de nivel 4 pentru transport public

0
134

Renault a anunțat că dezvoltă un vehicul autonom de nivel 4 pentru transportul public. Acesta va fi testat ca navetă pentru spectatorii care vor participa la renumitul turneu de tenis Roland Garros.

Renault spune că și-a schimbat abordarea în ce privește automobilele autonome și că va urma căi diferite pentru automobilele personale și pentru cele dedicate transportului public.

Pentru autoturisme: se va urmări un grad superior de asistență la conducere și nu autonomie completă, urmărindu-se integrarea unor sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS) la cel mai bun nivel de pe piață, pentru mai multă siguranță și confort.
Pentru transportul public: Renault intenționează să fie un adevărat jucător în mobilitatea durabilă și autonomă. În acest scop, Grupul dezvoltă o platformă de microbuz electric, robotizat și pre-echipat, care va găzdui diverse soluții de automatizare oferite de parteneri specializați.

Vehicul autonom de nivel 4

Acest microbuz autonom este deja în teste si a fost dezvoltat împreună cu compania WeRide, expert în vehicule autonome. Vehiculul dispune de autonomie de Level 4, fiind capabil să ruleze într-un perimetru definit cu supraveghere de la distanță, dar fără operator la bord.

La nivel internațional există un consens privind existența a 6 niveluri de „conducere automată și autonomă”, variind de la nivelul L0, fără nicio asistență la conducere, până la nivelul L5, nivelul la care vehiculul ar fi complet autonom, în toate situațiile și fără prezența unui operator la bord.

Shuttle la Roland Garros

Vehiculul autonom Renault va fi testat la turneul de tenis de la Roland Garros, unde va transporta spectatori pe distanțe scurte. Între 26 mai și 9 iunie 2024, în intervalul orar 11:00 – 19:00, acest serviciu experimental va prelua pasagerii din parcarea P2 (aflată în apropiere de Bois-de-Boulogne) până la stadionul Roland-Garros. La finalul meciurilor, acelaşi serviciu va asigura transportul între Roland-Garros și Place de la Porte d’Auteuil sau înapoi la parcarea P2.

În viitorul apropiat, Renault vrea să introducă acest tip de microbuze autonome în serviciul de transport public din Franța. Anul trecut, constructorul francez a anunțat proiectul Mach 2, care prevede introducerea unor microbuze electrice autonome în rețeaua de transport public din Chateauroux Metropole, începând din 2026.

Vă recomandăm și:

Renault Symbioz: un nou SUV de clasă compactă

Renault-Garros special

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


3 + patru =