Saoutchik 300GTC: un Mercedes în stil extravagant

0
712

Un nou roadster supersportiv, Saoutchik 300GTC,  marchează revenirea carosierului Saoutchik după 70 de ani. Detaliile despre această creație impresionantă sunt destul de limitate. Compania olandeză Saoutchik B.V. afirmă că 300GTC va fi produs într-un „volum redus, pentru clienți extrem de exigenți”.

Poate că nu ați auzit de numele Saoutchik, însă, în anii 1920-30, era un atelier de carosare francez renumit, fondat, în 1906, de Jacques Saoutchik. Compania a lucrat cu șasiuri de la mărci de top, precum Jaguar, Bentley, Cadillac, Duesenberg. A devenit cunoscută, însă, pentru caroseriile realizate pentru Mercedes-Benz, exemple fiind modelele 680 S Torpedo și 500 K Cabriolet.

Carosierul francez a dat faliment în 1955, dar legătura cu Mercedes a fost reînviată în zilele noastre, cu modelul Saoutchik  300 GTC. Cu toate că firma olandeză Saoutchik, care a cumpărat drepturile pentru acest nume, nu a confirmat oficial, se bănuiește că superba decapotabilă folosește platforma penultimei generații AMG GT Roadster. Dar, după cum se poate observa, caroseria a fost modificată substanțial.

Saoutchik 300GTC Roadster, proiectat de Ugur Sahin Design, este asamblat  manual și păstrează „toată personalitatea și spiritul emblematicului Mercedes 300 SL”. Sunt incluse numeroase elemente clasice ale lui 300 SL, cum ar fi grila largă, așezată jos, farurile rotunde, aripile evazate, cele 12 fante de aerisire din spatele roților din față și stopurile mici. Jantele cromate au dimensiunea de 22 de inci. Panourile caroseriei sunt fabricate din fibră de carbon de către POGEA Racing.

În interiorul mașinii putem observa un tablou de bord preluat de la generația anterioară AMG GT, cu un display pentru șofer de 12.3 inci și un ecran central tactil de 10.25 inci. Designul plafonului decapotabil este același ca la vechiul AMG GT Roadster.

Sub capotă, ne așteptăm să regăsim cel mai performant motor al hipersportivei germane, cel al versiunii extreme GT R. Este vorba despre un V8 biturbo de 4.0 litri, cu 577 cai-putere și 700 Nm cuplu maxim.

Vor fi fabricate doar 15 exemplare ale modelului Saoutchik 300 GTC. Prețul nu a fost anunțat, până acum. Foarte probabil, va depăși cel mai scump SL din generația actuală, Mercedes SL 63 S E Performance Ultimate, care costă circa 240.000 de euro. Asta și pentru că 300GTC poate fi personalizat la maximum, potrivit dorințelor fiecărui client.

Vă recomandăm și:

Mercedes-Benz, schimbare radicală pe șoselele din Germania

HORSE – Motor cu combustie pentru PHEV

TEST: Noul Opel Corsa – Personalitate puternică

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru + 8 =