Unimog – Pompier de off-road

0
167

Inginerii de la Mercedes-Benz Special Trucks s-au gândit că este momentul pentru un Unimog de intervenție cu reale caracteristici off-road. Vehiculul este proiectat pentru operațiuni pe teren deosebit de dificil, cum ar fi incendiile de pădure și vegetație sau operațiuni de inundații și salvare.

Denumit Unimog U 5023, vehiculul de intervenție a căpătat o gardă la sol mare de 500 mm. Astfel poate să treacă peste multe obstacole, chiar și pe terenuri extreme, și este în stare să urce pante abrupte datorită unghiurilor mari de rampă și de pantă. Combinația dintre anvelopele speciale de teren și sistemul integrat de reglare a presiunii în anvelope îi permite reglarea rapidă a presiunii în anvelope în timpul mersului, asigurându-I astfel tracțiunea optimă pe diferite suprafețe. Pe de altă parte poate traversa vaduri de până la 1,2 metri, un atu care-i permite echipajului să conducă prin râuri sau să folosească vehiculul în zonele inundate, de exemplu. Unimog este, de asemenea, echipat cu protecție termică pe toate liniile relevante din punct de vedere operațional, ceea ce crește siguranța serviciilor de urgență și fiabilitatea vehiculului în medii cu căldură intensă.

Operativitatea – cuvântul de ordine

Unimog U 5023 este echipat cu o suprastructură Rosenbauer (o construcție tip sandwich cu rollere și platformă lift) care poate îndeplini cerințele standardului oricărui departament de pompieri. Rezervorul are o capacitate de 3.000 de litri, iar agentul de stingere este aplicat cu ajutorul unei pompe centrifuge de incendiu. La cerere pot fi adăugate capacități mai mari ale pompei și ajutaje de pulverizare suplimentare. Două compartimente pentru echipamente pe fiecare parte și un unul pentru echipamente poziționat în spatele vehiculului asigură spațiul de depozitare necesar. Treptele pliabile antiderapante facilitează accesul la compartimentele echipamentelor, în timp ce iluminarea treptelor mărește și mai mult siguranța echipajelor de urgență pe timp de noapte. Pentru operațiunile în întuneric, există la bord o instalație de iluminare ambientală cu aproximativ 5.000 de lumeni pe metru și pot fi adăugate alte echipamente, cum ar fi un catarg pentru surse de  lumină.

Cadrul din aluminiu sudat al suprastructurii Rosenbauer asigură stabilitate ridicată și greutate redusă, în timp distribuția greutății între axele față și spate și centrul de greutate scăzut optimizează manevrabilitatea vehiculului. Unghiul de degajare din spate este de 42 de grade, adică poate să fie condus pe terenuri foarte solicitante și cu topografia în schimbare.

Vă recomandăm și:

Unimog – o poveste din secolul trecut

Arnold Schwarzenegger, fără Mercedes

Ineos Grenadier: New Kid on the Block

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 3 = douazeci unu